Gränskarusellen

Denna helgen så var det årets första utomhustävling för mig. Det var våran hemma tävling gränskarusellen på Pohjan Stadion. Jag hade anmält mig till 8 grenar så det blev 4 på lördag och 4 på söndag.
 
På lördagen så hade jag 80m, 800m, längd och stav.
800m gick bäst tycker jag, persade med 2 sekunder, hade kanske kunna göra bättre men det var svårt för var tvungen att hålla mitt egna tempo. Det var bara jag och Alle som sprang för vi båda var ensamma i våra klasser, fast han är mycket bättre än mig, hehe.
80m, längd och stav gick mindre bra.. Det var hemskt väder i början på lördagen och sprang 80m och hoppade längd i det, det var ösregn och blåste, fast längden gick inte så jätte dåligt ändå för att ha varit sådant väder?
När jag hade stav så var det bra väder men nollade i staven.. Vet inte vad som blev fel? Allting stämde men gjorde något jätte konstigt i löpningen.
 
Idag så hade jag 300m, tresteg, höjd och spjut.
300m gick bäst idag, persade för har aldrig sprungit 300m utomhus och det var också bästa tiden jag haft med inomhus persen också.
Tresteg gick bara inte vet inte varför, hoppade en halv meter kortare än mitt pers.
Höjden vill jag inte ens skriva om så dåligt gick det där och samma med spjut.

Det gick alltså inte alls så bra i teknik grenarna i helgen men bra gick det i dom lite längre sprintgrenarna. Brukar vara tvärtom, haha.











Kom ihåg mig?
Jag heter Mathilda Eriksson, är född 2001 och bor i Haparanda. Jag tränar friidrott, är beroende av serier (speciellt one tree hill), jag gillar att fota och redigera bilder så dom passar snyggt in i mitt insta feed, lyssnar på lite skön musik och så älskar jag tacos, hoppas ni gillar de ni får se och läsa om i min extremt intressanta vardag så hörs vi!