Helgen

I fredags så var jag med Janina och Lollo hela kvällen. Kom hem vid halv 10 och kollade nått avsnitt av oth sen så somnade jag.
 
På lördagen så vaknade jag vid halv 7, bussen till Luleå gick halv 8 så jag åt frukost och bytte till tävlingskläder och sånt.
 
Vi var typ i Luleå vid halv 10 och jag hade 5 grenar på en dag. Jag var med i sprintkampen där det var 60m, 80m och 100m och så var jag med i höjd och stav.
I sprintkampen gick det väl helt okej, inget pers i 60m men hade inte precis så mycket att jämföra med i 80m och 100m eftersom jag typ sprungit det en gång tidigare för längesen så fick 2 nya pers där.
I staven så fick jag silver och är väl nöjd med resultatet även om det inte var pers, rev ut mig på 2.15. 
Tycker nog att det gick bäst i höjden, var så nära på 1.32 och det var typ ett och ett halvt år sen jag hoppade mitt pers (1.30).
 
Vid 13.30 var jag redan klar med alla mina grenar så jag kollade på andra, hade velat vara med i längd och ångrade att jag inte anmälde mig dit för det brukar gå bra i Luleås längdgrop.
Det här var nog sista tävlingen för i vinter, fast en tävling är det i Piteå nästa helg men jag anmälde mig inte till den.











Kom ihåg mig?
Jag heter Mathilda Eriksson, är född 2001 och bor i Haparanda. Jag tränar friidrott, är beroende av serier (speciellt one tree hill), jag gillar att fota och redigera bilder så dom passar snyggt in i mitt insta feed, lyssnar på lite skön musik och så älskar jag tacos, hoppas ni gillar de ni får se och läsa om i min extremt intressanta vardag så hörs vi!