Serie #1 - Prison break

(Spoilar inget för er som kollar prison break)
Så äckligt bra serie som jag kollade ut på ca 2 veckor och fattar verkligen inte att jag inte kollat det tidigare.
 
Kort och sagt så kretsar prison break kring Lincoln Burrows som är dömd till dödsstraff för att ha begått ett brott han anser att han inte gjort, att ha dödat presidentens bror.
Hans mycket intelligenta bror som arbetar som ingenjör, Micheal Scofield tror honom inte till en början men när han förstår att Lincoln är oskyldig så släpper han allt och börjar planera exakt allting till minsta detalj för att hjälpa Lincoln att rymma.
Han gör därför ett bankrån för att hamna på samma fängelse som Lincoln med flit.
 
Resten får ni se ifall ni börjar kolla, den är i alla fall verkligeeen sevärd enligt mig och får 10/10 av mig.
Efter att man sett alla säsonger och avsnitt så finns det också en film som hör till som liksom förklarar varför det slutade som det gjorde!
 
 
2005-2008
2982 minuter, 71 avsnitt, 4 säsonger, prison break ♡♡♡











Kom ihåg mig?
Jag heter Mathilda Eriksson, är född 2001 och bor i Haparanda. Jag tränar friidrott, är beroende av serier (speciellt one tree hill), jag gillar att fota och redigera bilder så dom passar snyggt in i mitt insta feed, lyssnar på lite skön musik och så älskar jag tacos, hoppas ni gillar de ni får se och läsa om i min extremt intressanta vardag så hörs vi!